Constructiile viitorului

Constructiile viitorului

 

Constructiile viitorului

   Megaproject ... pana si cuvantul suna fenomenal! Pe masura ce tehnologia evolueaza pentru a raspunde cerintelor viselor noastre, tot mai multe inventii minunate de inginerie vor transforma lumea noastra, asa cum o stim noi, si pe noi odata cu ea. Aceste minuni ale ingineriei moderne imping limitele a ceea ce poate fi realizat pe Pamant - si intr-o buna zi, in afara lui.

 

Tunelul Gotthard Base


Tunelul Gotthard Base

    Tunelul Gotthard Base de 153.5 km lungime, forat de sub Alpi, atunci cand in sfarsit va fi finalizat in aproximativ zece ani, va fi cel mai lung tunel subteran construit vreodata. Trenurile de mare viteza care calatoresc cu 250 km/h, vor reduce semnificativ timpul de calatorie intre Zurich, Elvetia si Milano, Italia, in acelasi timp potolind strangularea traficului comercial si de pasageri de pe autostrazile existente, de munte si linii de tren.

Cel mai lung tunel subteran construit vreodata

    Portiunea cea mai dificila a tunelului este intinderea de 57 km, care va rula aproape 600 m, in masivul Gotthard, mai jos de pista existenta Gotthardbahn. Se estimeaza ca 13 milioane de metri cubi de piatra sfaramicioasa si poroasa, va trebui sa fie eliminata in cursul constructiei tunelului - suficienta sa umple de cinci ori Marea Piramide din Giza. In aceasta imagine, una din masinile de foraj imense din tunel este prezentata chiar cand sparge una dintre sectiunile completate ale tunelului.

Tunelul submarin Japonia-Coreea


Tunelul submarin Japonia-Coreea

    Schitele sunt pregatite pentru ca una din mega-constructiile din Asia sa inceapa: tunelul prieteniei dintre Japonia si Coreea. In cazul în care proiectul va fi incuviintat de politicieni, activitatea va incepe prin unirea orasului japonez de sud-vest al Karatsu cu portul sud-coreean Busan, cu un tunel pentru tren de 128 km. Distanta este mai mare de trei ori decat tunelul anglo-francez "Chunnel", dar tehnologia este dovedita.

Statia spatiala de energie solara


Statia spatiala de energie solara

    Provocarile si dificultatile implicate in cadrul marilor proiecte de constructie orbitale sunt imense, desi intr-o buna zi vor fi abordate pentru cererea de nave spatiale interplanetare, ascensoare in spatiu, iar statiile electrice ce orbiteaza vor deveni irezistibile. Acestea din urma - o statie de energie solara in orbita geostationara - este acum in stadiul de schita, fiindu-i atribuit un pret exorbitant de 2 trilioane de yeni (21 miliarde dolari).

Constructia unei statii de colectare a energiei solare

    Proiectul, conceput de catre guvernul japonez si cercetatori industriali, reprezinta viziunea constructiei unei statii de colectare a energiei solare incorporata in orbita la 36,000 km desupra Pamantului. Statia va genera 1 gigawatt de putere de la lumina soarelui si va transmite energia pe Pamant la o alta statie unde va putea fi utilizata pentru alimentarea a aproape 300.000 de case.

Teraformarea planetei Marte


Teraformarea planetei Marte

    Cel mai extrem proiect de inginerie din istoria lumii va fi efectuat in afara lumii, pe Marte. O varietate de scheme au fost concepute in ultimele decenii, cu intentia de a transforma cel mai apropiat vecin al Pamantului intr-o planeta sustenabila vietii, cum doar Pamantul ne-o permite deocamdata - cu alte cuvinte, teraformarea. Fireste, scara este imensa - cometele poate fi redirectionate pentru a intra in impact cu Planeta Rosie, astfel incat sa poata furniza apa pentru oceane, care vor fi insamantate cu alge pentru a impulsiona formarea oxigenului in atmosfera martiana. Alte sisteme presupun plasarea unor oglinzi gigant ce orbiteaza in spatiu pentru a concentra lumina soarelui asupra calotelor polare de pe Marte, prin urmare, eliberarea de apa lichida si dioxid de carbon gazos pentru a initia un efect de sera.

Transformarea planetei Marte intr-un loc sustenabil vietii umane

    Teraformarea planetei Marte nu este un proces usor; totusi ar putea fi mantuirea speciei noastre, pentru a reimprospata planeta noastra sa continue sa functioneze. Ar fi cel mai potrivit, daca ontr-o buna zi, asa cum a fost prezisa/descrisa in "Picnicul de 100 milioane de ani", o poveste scurta din cartea lui Ray Bradbury "Cronicile martiene", aceasta scena ar trebui sa aiba loc: un tata raspunde dorintei copiilor sai de a vedea martieni prin sugerarea lor de a privi in Canalul pe care pluteste barca lor, in care acestia isi vad propriile reflectii.
 
 cometele poate fi redirectionate pentru a intra in impact cu Planeta Rosie